<< "vostè
pot senyoreta", és
una de les frases que sempre em deia i que mai oblidaré>>.
Testimoni dels nois i
noies de la "Comunitat 13 de enero"
becats per l'Associació Zen Dana Paramita i la Fundació Zen Kanzeon
contrapart de la Dana a El Salvador.
Des de la Danaparamita
pensem que poder seguir i compartir el testimoni personal dels becats
ens ha d'apropar a una realitat de país
(El Salvador) tant diferent del nostre.,en el que des de la pràctica d'un
silenci que no es complau en si mateix sinó que actua, estem incidint en la
millora de la qualitat de vida d'una comunitat que ho va perdre tot.
Començant de res, aquests nois han de fer front a la
desestructuració familiar, violència familiar
i extra familiar (maras), manca de base cultural i totes les dificultats
inherents a un país que encara pateix les seqüeles d'una guerra no massa
llunyana.
Amb aquestes premisses decideixen comprometre's a estudiar
una carrera universitària i nosaltres des d'aquí decidim que amb una aportació
personal o en grup de 1.2000€/anuals aquest compromís es pugui dur a terme.
Ells són els líders que demà
tindrà la Comunitat , i per aquest motiu en contraprestació se'ls demana
que inverteixin unes hores del seu temps
en tasques socials directament adreçades a la Comunitat.
TESTIMONI DE LA SULMA.
Com et vas assabentar de la Danaparamita i de la Zen
Kanzeon?
- Vaig tenir coneixement de la Danaparamita i de la Zen Kanzeon per mitjà de la Comunitat
,que ens explica els diferents projectes de suport en benefici del desenvolupament de la educació que aquestes
organitzacions duen a terme, i que beneficien a la Comunitat en general.
Què et va motivar a optar per la beca?
- Van ser diversos factors els que m'impulsaren a
obtenir-la, el principal va ser poder arribar a estudiar per a ser una
professional del camp que jo més anhelava i que no em podia permetre per motius
econòmics. La Fundació em va donar l'oportunitat cobrint les despeses
universitàries, però el seu suport ha estat des de l 'inici un suport social,
moral i econòmic.
Quina ha estat l'experiència personal, familiar i
comunitària?
-Com a becada he viscut i compartit experiències úniques que
m'han ajudat a créixer com a persona, i
com a professional el fet de sentir-me útil pels altres em va motivar molt perquè
a partir d'aquí vaig poder identificar-me més amb la meva vocació a través
del projecte d' alfabetització d'adults.
En quant a la família, he tingut l'oportunitat de
relacionar-me més amb ells, el seu suport ha esta constant. L'experiència de
ser mare i estudiant a la vegada, difícil però no impossible m'ha impulsat a
seguir endavant.
Respecte a la comunitat m'he implicat més amb les persones,
ajudant-les en la resolució de dubtes i també col·laborant en tasques amb els
nens i els pares.
Quina ha estat l'experiència en el treball a l'alcaldia?
-Personalment m'ha ajudat a socialitzar més amb les persones
de la Comunitat , a compartir idees i expectatives, valorar l'aportació i el
treball individual i de grup, aportant estratègies que es poden aplicar en el
dia a dia en l'àrea de treball comunitari.
Vaig rebre molt suport de part de José Hernández y de Luis
Choto, sempre em varen tenir en compte. Em va servir molt ja que em vaig poder
adonar de les necessitats personals i comunitàries.
La Margarita, sempre vaig rebre el seu suport a nivell laboral i en el personal ha
esdevingut una amistat única, sempre ens rebia amb un somriure i una
benvinguda, per a mi ella és una excel·lent persona de cor noble i sincer
disposada sempre a ajuda als altres. Una excel·lent mestra de qui he après molt
a seguir endavant sigui quina sigui la dificultat: -vostè pot senyoreta, és una de les frases que sempre em deia i que
mai oblidaré.
Beneficis obtinguts:
-El suport constant de la Danaparamita y de la Zenkanzeon.
-El suport terapèutic constant de part de la coordinadora
Ana Irma.
-Les reunions de caràcter educatiu i informatiu.
-La revisió de documentació i de les notes de cada cicle
cursat.
-Reunions i convivències amb totes les persones de la
fundació i personal de suport.
-Les aportacions
econòmiques trimestrals.
-El suport incondicional tant moral, com social i econòmic
dels padrins que donen el seu suport al projecte de beques.
Possibles coses a millorar:
-El rendiment acadèmic que exigeix un beca.
-Que les persones que sol·liciten una beca siguin
responsables des de l 'inici fins al final.
-Donar el millor de si mateix referent a les notes.